Vägrade ta flykting till akuten.

Jag läste artikkel på aftonbladet, och det gjorde mig verkligen arg och ledsen att läsa sånt här.
 
En flykting som fått avslag sitter i fönstret förtvivlad och inte vet vad han ska ta sig till. Länge sitter han i kylan och funderar på att hoppa, från 6 meters höjd.
 
Polisen och ambulansen kommer.. MEN

Istället för att hjälpa den 16-åriga pojken säger ambulanspersonalen istället: "Det är lika bra att låta honom hoppa, det spelar ingen roll, det är ju bara en flykting".
.
.
.
..Alltså Jag är så TRÖTT på rasister som behandlar, i detta fallet pojken, som om han inte vore en människa, utan någonting oviktigt som man bara viftar bort med handen. De låter en sextonåring hoppa, ETT BARN. Man blir verkligen ledsen när man läser sånt här..
 
jag skrev ganska kort men jag har väldigt mycket till att säga om sånt här men kommentera gärna, skulle vilja höra andras synpunker.. :)

Här är länken:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16465802.ab


 

Kommentarer
laura säger:

Ja det var elakt och sorgligt att man tänker mer på nationalitet än om personen bakom :/

Svar: Precis Laura! :)
JTEMAT GMBSTJ

2013-12-04 | 14:28:34
Bloggadress: http://vansinneivardagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback